به گزارش صنف نیوز امروز دوشنبه ۸ آبان ماه سال ۱۴۰۰ رئیس اتحادیه قفل و میخ و لولا آقای امیر شریفی امروز در برنامه ای پیرامون تولید و کیفیت تولیدات ایرانی در رادیو اقتصاد حضور پیدا کرده.

امیر نجار شریفی ضمن بیان اینکه بسیاری از کالاهای ایرانی از کیفیت بالایی برخوردارند و حتی در برخی موارد کیفیت به مراتب بیشتر از کالاهای وارداتی می باشد اما واردات نیز تاثیر بسزایی در تنظیم بازار و به تعادل رسیدن قیمت ها در بازار دارد.

وی لزوم با توجه به بیانات فوق به لزوم استفاده از کارشناسان صنفی که دانش بازار را دارند در تصمیم گیری های تاثیر گزار پرداخت و بسیاری از نابسامانی های بازار به دلیل عدم توازن عرضه و تقاضا در بازار به دلیل ممنوعیت برخی از کالاهاست, که در کنار تولید نیاز به واردات داریم اما متاستفانه به دلیل عدم شناخت تصمیم گیرندگان نهایی از بازارها ناگزیر به این امر دچار می شویم.

رئیس اتحادیه قفل و میخ و لولا در ادامه به معضل بزرگ این روزهای تولید کنندگان که نوسانات بسیار زیاد و متعدد قیمت مواد اولیه پرداخت و در مورد تولید کنندگان صنف مطبوع خود گفت که در ۶ ماهه نخست چندین بار مجبور به تغییر قیمت ها شدند که این امر باعث متضرر شدن تولید کننده و در نهایت تعطیلی آن کارگاه یا کارخانه می گردد.

امیر نجار شریفی در پایان به بحث چک های صیادی و معضلاتی که در بازار ایجاد کرده اشاره کرد و گفت : قانون چک های صیادی در زمانی که بستر مناسب و زیرساخت مناسبی در بازار ایجاد نشده بود اجرا شد در حالی که هیچگونه آموزشی به فعلان اصناف و مشاغل ارائه نشد.
چک های صیادی در حال حاضر باعث بی نظمی های شدیدی  در محاسبات بین فعلان شده , عدم کارآمدی سیستم در زمان ثبت چک ها و زمان گیری ثبت چک های صیادی و اینکه نیاز فوری به رسیدگی و بازنگری در مورد این قانون و نحوه اجرا از دیگر موضوعات مورد اشاره امیر نجار شریفی رئیس اتحادیه قفل و میخ و لولا بود.

منبع خبر : صنف نیوز


برچسب ها :

دیدگاه های شما :

Leave a Reply

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

خبرهای مرتبط